Od 4 listopada 2024 r. do 1 grudnia 2024 r., ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Tygodnia Testowania w kierunku HIV (ETT): 18-25 listopada 2024 r. oraz Światowego Dnia AIDS: 1 grudnia 2024 r. ruszyła ogólnopolska kampania społeczna pod hasłem: „Mój pierwszy raz” (#mójpierwszyraz), której celem jest przede wszystkim popularyzacja wczesnej diagnostyki w kierunku HIV. Grupa docelowa to młodzi dorośli w wieku 18–24 lata.

Filozofia kampanii została zaplanowana w formie tzw. kampanii teaserowej: w pierwszym etapie (tzw. TEASER) podawany jest komunikat mający zaciekawić odbiorcę (słowo „TO”), w drugim etapie (tzw. REVEAL) podawany jest komunikat właściwy (fraza „TEST NA HIV”). Podczas pierwszego etapu odbiorca zastanawia się nad hasłem: #mójpierwszyraz i dopiero w trakcie drugiego etapu odkrywa jego prawdziwe znaczenie, czyli zaproszenie do wykonania testu w kierunku HIV, np. poprzez zgłoszenie się do punktu konsultacyjno-diagnostycznego (PKD), gdzie anonimowo, bezpłatnie i bez skierowania może wykonać badanie.

W ramach działań kampanijnych:
1. przygotowano stronę internetową kampanii: KLIKNIJ
2. wyprodukowano 30-sekundowy spot informacyjno-edukacyjny, zachęcający do wykonania testu w punktach konsultacyjno-diagnostycznych (PKD): FILM
3. opracowano broszurę kampanijną „Mój pierwszy raz”;
4. wynajęto ekrany kinowe do emisji spotu w jednej z ogólnopolskich sieci kin: Multikino;
5. zaplanowano zintegrowane działania informacyjno-edukacyjne w internecie

Więcej informacji oraz materiałów związanych z kampanią znajduje się na stronie kampanii: KLIKNIJ