Mieszkanie wspomagane przy ul. Głuskiej 140 gm. Głusk

1. Opiekun mieszkania i terapeuta środowiskowy prowadzili treningi lekowe, umiejętności praktycznych, dbania o wygląd zewnętrzny, kulinarny, budżetowy, organizacji wolnego czasu itp. Udzielano porad z zakresu psychoedukacji tj. profilaktyki zdrowia, uzależnień, zasad postępowania w czasie pandemii, radzenia sobie ze stresem, promocji zdrowego stylu życia.

2. Mieszkańcy systematycznie korzystali ze wsparcia psychologa w formie indywidualnych porad jak i zajęć grupowych.

3. Organizowano wyjścia aktywizacyjno-integracyjne na koncerty muzyczne, do muzeów, do kręgielni, a w mieszkaniu – wieczorki poetyckie, spotkania integracyjne z okazji różnych świąt, pokazy filmów, zajęcia z zakresu muzykoterapii, wspólne grillowanie.

4. Prowadzono grupowe warsztaty z zakresu doradztwa zawodowego oraz udzielano porad indywidualnych.

5. Zgodnie z opracowanymi Indywidualnymi Planami Działania realizowano kursy usamodzielniające, mające na celu podnoszenie kwalifikacji i ewentualny powrót na rynek pracy:

  • „Kreowanie pozytywnego wizerunku z elementami savoir vivre”
  • „Zdrowe odżywianie w praktyce”
  •  „Barista” oraz „Carving” obydwa kursy były niezwykle pomocne w podniesieniu kwalifikacji i umiejętności mieszkańców, którzy jednocześnie są pracownikami Zakładu Aktywności Zawodowej w Lublinie, obsługującymi catering.
  • „Aranżacja terenów zielonych z elementami aranżacji wnętrz”. W ramach kursu mieszkańcy zaaranżowali ogród przed domem.
  • „Opiekun osoby starszej”
  • „Prawa i obowiązki osób niepełnosprawnych w zakładach pracy”
  • Jedna z mieszkanek podjęła naukę w zawodzie cukiernik w policealnej szkole zawodowej.
Zdjęcie uczestników kursu baristów
Uczestnicy kursu baristów
Na zdjęciu dwie filiżanki kawy
Kurs Baristów

Mieszkanie wspomagane przy ul. Zdrowej 14 w Lublinie

1. Terapeuci zajęciowi, psycholog, opiekun, dietetyk prowadzili treningi kulinarne, budżetowe, umiejętności praktycznych, umiejętności społecznych itp. Udzielane było wsparcie psychologiczne indywidualnie oraz grupowe.

2. Systematycznie organizowano zajęcia z muzykoterapii oraz koncerty muzyczne.

3. Odbywały się spotkania i wyjścia integracyjne o charakterze kulturalno-rekreacyjnym.

4. Odbywały się zajęcia z dietetykiem obejmujące edukację żywieniową, tworzenie spersonalizowanych planów żywieniowych oraz warsztaty kulinarne.

5. Prowadzono indywidualne i grupowe zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego. Doradca zawodowy pomagał mieszkańcom w dokonywaniu wyboru kursów usamodzielniających.

6. Zorganizowano następujące kursy:

  • „Podstawy obsługi komputera”
  • „Magazynier” -kurs dla mieszkańca, który w przyszłości planuje podjąć pracę w tym zawodzie; kurs zakończył się egzaminem państwowym.
  • „Opiekun zwierząt z elementami dogoterapii” składał się z dwóch części. Pierwsza część miała charakter zajęć edukacyjnych – nabycia umiejętności opiekowania się psem w celu wsparcia osób starszych i niepełnosprawnych – wyprowadzania ich psów na spacer. Druga część to zajęcia terapeutyczne, uwzględniające elementy dogoterapii. Zajęcia te miały na celu wyciszenie emocji, redukcji stresu (szczególnie w okresie pandemii) oraz przełamanie barier w kontaktach ze zwierzętami.
  • „Pierwsza pomoc przedmedyczna” – kurs prowadzony przez lekarza specjalistę.
  • „Trening planowania budżetu”.
  • „Barista”
  • ”Opiekun osoby starszej”
  • ”Prawa i obowiązki osób niepełnosprawnych w zakładach pracy”
Na zdjęciu dwóch panów z mikrofonami
Koncert z okazji Dnia Kobiet
Na zdjęciu uczestnicy oraz wykonawcy koncertu z okazji Dnia Kobiet
Koncert z okazji Dnia Kobiet
Na zdjęciu 3 osoby biorące udział w szkoleniu komuterowym
Kurs komputerowy

Mieszkania wspomagane w Wołkowianach gmina Żmudź

1. Udzielane było wsparcie psychologiczne indywidualne i grupowe

2. Terapeuci zajęciowi realizowali treningi takie jak: kulinarny, budżetowy, umiejętności praktycznych, organizacji czasu wolnego, aktywnego szukania pracy itp. pomoc w kontaktach z placówkami służby zdrowia i z jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej.

3. Organizowano zajęcia aktywizująco-integracyjne np.: wyjazdy do kręgielni, do skansenu, zajęcia sportowe wspólnie z uczestnikami ŚDS w Wołkowianach, turnieje tenisa stołowego, pikniki integracyjne nad zalewem, grzybobranie.

4. Prowadzono zajęcia z doradztwa zawodowego. Zgodnie z Indywidualnymi Planami Działania doradca wskazywał, jakie kursy będą najbardziej przydatne dla mieszkańców .

5. Zorganizowano następujące kursy:

  • „ABC obsługi komputera”
  • „Obsługa programu MS Word, MS Excel” przeznaczony dla mieszkańca, który po ustabilizowaniu procesu leczenia ma podjąć pracę w formie stażu w Urzędzie Gminy w Wołkowianach.
  • „Aranżacja terenów zielonych
  • „Trening uważności, jako metoda redukcji stresu”
  • „Prawa i obowiązki osób niepełnosprawnych w zakładach pracy”.
Na zdjęciu osoby pracujące w ogrodzie.
Kurs aranżacji zieleni
Na zdjęciu 3 osoby pracujące w ogrodzie. jedna z łopatą kopie doły, dwie sadzą krzewy.
Kurs aranżacji zieleni
Na zdjęciu arbuz artystycznie wycięty.
Kurs Carvingu
Zdjęcie bukietu wykonanego z warzyw artystycznie wyciętych.
Kurs Carvingu
Zdjęcie uczestników kursu "Zdrowy kręgosłup"
Kurs „Zdrowy kręgosłup”
Zdjęcie uczestników kursu " Zdrowy kręgosłup" podczas ćwiczeń
Kurs „Zdrowy kręgosłup” 2

Łącznie w roku 2020 dla mieszkańców w mieszkaniach wspomaganych w trzech lokalizacjach zorganizowano 18 kursów usamodzielniających.