Ruszyła pierwsza, ogólnopolska kampania promująca rodzicielstwo zastępcze. 15 400 dzieci czeka na rodzinę, na dom, który zaspokoi potrzebę bycia kochanym.

26 września 2026 r. odbyła się konferencja inaugurująca kampanie. Konferencja odbyła się w Ministerstwie Rozwoju i Technologii w Warszawie. Organizatorem wydarzenia pt. „Już jesteś?” Rodzicielstwo Zastępcze: Wyzwania i Sukcesy była Fundacja „Edukacja z Wartościami”. Organizacja pozarządowa realizuje projekt w ramach ogłoszonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej konkursu ofert „Realizacja kampanii społecznej promującej rodzicielstwo zastępcze. Edycja 2023″.W wydarzeniu wzięło udział ponad 200 osób, które na co dzień pracują i działają na rzecz pieczy zastępczej w Polsce. Wśród uczestników konferencji pojawili się eksperci oraz przedstawiciele samorządów wojewódzkich i powiatowych.

Zaproszeni goście i prelegenci podzielili się swoimi doświadczeniami z codziennej pracy w zakresie rodzicielstwa zastępczego. Dr Agata Skalec zaprezentowała wyniki badań na temat uwarunkowań zmierzających do pozyskiwania rodzin zastępczych. Wychowanek, Kacper Majewski poruszył wszystkich opowiadając o swoim trudnym doświadczeniu z dzieciństwa. Wzmocnił uczestników konferencji w przekonaniu, że nie można poddawać się w poszukiwaniu kandydatów na rodziców zastępczych. Równie inspirujący był wykład dotyczący automotywacji i motywacji innych do konstruktywnych działań, który poprowadził Cezary Fryszkiewicz, trener i coach. Odbył się także panel dyskusyjny „Co pomaga w pozyskaniu kandydatów na rodziców zastępczych”, w którym udział wzięli wybitni eksperci z dziedziny rodzicielstwa zastępczego w Polsce: Edyta Wojtasińska – Stowarzyszenie „Jedno serce”, Małgorzata Malczuk – dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białej Podlaskiej, Jadwiga Jagiełło – Fundacja „Wielkie Serce”, Ewelina Bembenek – z-ca Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Rzeszowie, a także Magdalena Nazimek – Fundacja „Edukacja z Wartościami”.

Konferencja otworzyła cykl wydarzeń (spoty TV i radio, outdoor, książka, display, influencer marketing, social media) ogólnopolskiej kampanii “Już jesteś?” promującej ideę rodzicielstwa zastępczego.