Jak Państwo wiecie, jako Regionalny Punkt Diagnozy i Terapii FAS/FASD w Lublinie dzielimy się z Państwem różnymi, ciekawymi, a zarazem pomocnymi informacjami w odniesieniu do samego problemu jakim jest FAS/FASD, ale również przydatnymi w wychowaniu dzieci z powyższą diagnozą. Poniżej, przedstawiamy pomoc dla dzieci z FAS/FASD w związku z ich problemami z rozumieniem pojęcia czasu. Myślę, że ta propozycja może posłużyć też innym dzieciom, które mają podobny problem i pytają „Ile jeszcze?” albo „Kiedy koniec?”

Zegar daltoński posiada jedną dużą wskazówkę odmierzającą czas. Pozwala zrozumieć dzieciom długość upływającego czasu. Ma za zadanie zilustrować specjalną tarczą przedział czasowy 5-, 10-, 15-, 30- minutowy. Podczas pracy określamy kolorem czas na wykonanie zadania , ustawiając ręcznie wskazówkę na początku odpowiedniego koloru. Zegar dostępny do zakupu na stronach internetowych. Można go spróbować wykonać również samodzielnie, wykorzystując stary, nieużywany zegar i zainstalować zalaminowany kolorowy karton. Pozdrawiamy Wszystkich, którym problematyka FAS/FASD jest bliska.