Posiada stopień naukowy doktora. Rozprawa doktorska nt. Psychologiczna analiza doświadczeń rodziców w sytuacji ciąży wysokiego ryzyka.
Ukończyła również studia podyplomowe na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej – seksuologia kliniczna. Jest adiunktem w Katedrze Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Technologiczno – Humanistycznego im. Pułaskiego w Radomiu. Uczy przedmiotów z psychologii klinicznej. Wcześniej przez wiele lat pracowała w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim im. Jana Pawła II, oraz w Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie prowadząc zajęcia z psychopatologii, psychologii radzenia sobie ze stresem, psychologii zdrowia oraz na studiach podyplomowych z diagnozy klinicznej. W latach 2019-2021 pracowała w Centrum Interwencji Kryzysowej w Lublinie na stanowisku psycholog – interwent, konsultant ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Udzielała wsparcia psychologicznego osobom w kryzysach psychologicznych związanych ze zjawiskiem przemocy, niepełnosprawności, choroby przewlekłej, żałoby, kryzysów rodzinnych, osobowościowych, wypadków losowych, komunikacyjnych, samobójstw. Ponadto udzielała pomocy psychologicznej w Całodobowym Telefonie Zaufania. Jest autorem monografii „Psychologiczna analiza doświadczeń rodziców w sytuacji ciąży wysokiego ryzyka”, współautorem „O jakości życia z perspektywy człowieka zdrowego i chorego” oraz autorem i współautorem 33 artykułów naukowych. Ukończyła liczne szkolenia i kursy doskonalące przygotowanie akademickie i zawodowe: I Międzynarodowy Kurs Psychoterapeutyczny: Metoda Konfrontacji z Sobą – psychoterapia narracyjna, Uprawnienia diagnostyczne: Skala Inteligencji Stanford-Binet, szkolenie: Metody diagnostyczne stosowane w neuropsychologii, Dialog Motywujący – kurs podstawowy i trening umiejętności, szkolenie: Praca z dziećmi krzywdzonymi ze szczególnym uwzględnieniem przemocy seksualnej, szkolenie: Zjawisko przemocy w rodzinie, sytuacja psychologiczna osób doznających przemocy, etapy pracy z ofiarami.
Od lutego 2022 pracuje jako psycholog – diagnosta w Regionalnym Punkcie Diagnozy i Terapii FAS/FASD. Prowadzi analizę dokumentacji osób zakwalifikowanych do diagnozy oraz wywiadu z jego opiekunem, przeprowadza diagnozy oraz dokonuje ich opisu zgodnie z wytycznymi 4-Cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD, bierze udział w posiedzeniach zespołu Diagnostycznego RPDiT FAS/FASD w Lublinie i w ustalaniu końcowej diagnozy dziecka. Ponadto prowadzi grupę psychoedukacyjną dla rodziców /opiekunów dzieci z diagnozą FAS/FASD oraz konsultacje indywidualne. W zakresie problematyki FAS/FASD ukończyła szkolenia: Stosowanie 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego FASD w praktycznej, ilościowej diagnostyce zaburzeń ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych w zespołach interdyscyplinarnych, Szkolenie: Trauma a dziecko z FAS/FASD w rodzinie, 11.10.2022 r. Lublin. Ponadto brała udział w sesji plenarnej realizowanej w ramach 9 Ogólnopolskiej konferencji „Uzależnienia – Polityka, nauka, Praktyka. W stronę integracji i rozwoju” – Spektrum płodowych zaburzeń alkoholowych (FASD), 21 wrześia 2022 r.
Brała udział w nagraniach audio „Specjaliści o FAS” na zlecenie RPDiT FAS/FASD w Lublinie. Serdecznie zachęcamy do odsłuchania audycji pod poniższym linkiem: https://youtu.be/4oyZwPjC3Ks